Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

Ζυρίχη, παρουσίαση βιβλίου

Μερικές στιγμές ένιωθα ότι κρατούσαν την ανάσα τους. Άλλες πάλι στιγμές έβλεπα να κουνούν καταφατικά το κεφάλι τους. Ηταν ένα πραγματικά ωραίο κοινό. Κι ύστερα ήλθαν οι αγκαλιές, τα φιλιά-αυτά τα τρία διαδοχικά στα μάγουλα όπως φιλούν οι ελβετοί-, τα " εμένα με θυμάσαι τότε που ήσουν μικρή;", οι τόσες πολλές ερωτήσεις. Καθένας και κάθε μία είχε κάτι να μου πει περιμένοντας να υπογράψω το βιβλίο του. Ερωτήσεις, εμπειρίες, απόψεις. Κι εγώ ταξίδευα στα παλιά-οι πιο πολλοί δεν είχαν αλλάξει, τα μικρά παιδιά είχαν μεγαλώσει, η πρώτη γενιά πλέον είχε βγει στη σύνταξη. Μα και οι καινούργιοι που λόγω της κρίσης επέστρεφαν ξανά στη Ζυρίχη ή άλλοι παντελώς άγνωστοι είχαν κάτι να μου καταθέσουν λες και γνωριζόμασταν καιρό.







Δεν πρόλαβα ούτε μπουκιά να δοκιμάσω από τα καλούδια που ετοίμασαν με χαρά οι γυναίκες δικές και άγνωστες για να με τιμήσουν στο κοκτέιλ που ετοίμασαν. Ηταν και κάτι αγκαλιές μαζί με δάκρυα συγκίνησης όμως που με έκαναν να χάνω το κέντρο βάρους μου κι ευτυχώς που για άγνωστο λόγο τα μάτια μου είχαν κοκκινίσει κι είχα την πρόφαση ότι κάποιο σκουπιδάκι είχε μπει στο μάτι.

 Η Βασιλική της ελβετικής τηλεόρασης που ρωτούσε κι εγώ απαντούσα, ο Δημήτρης της Βιβλιοθήκης πανταχού παρών να φροντίζει τα πάντα, ο Σταύρος κάπου στο βάθος να φροντίζει καλά κρυμμένος για τη μουσική και τη σειρά του προγράμματος που είχε ετοιμάσει, η Κατερίνα με την έξοχη αφήγηση που έκανε ομορφότερα τα κείμενά μου, η Ντίνα και ο Γιάννης που ήρθαν του σκοτωμού από Θεσσαλονίκη μόνο και μόνο για να είναι κοντά, αλλά και η Μαρία Νεφέλη μου. Μα και ο Νίκος, ο πρόεδρός μας που τον είχε πιάσει τράκ από τη συγκίνηση, ο Δημήτρης που κατέγραφε τα πάντα. Ολοι. Για όλα.

Μια άγνωστη κυρία, στο τέλος, με πλησίασε λέγοντας : " Μα, δεν έχετε την προφορά..." Εννοούσε του χωριού μου. Προφορά όχι δεν έχω , απ´ εκείνα τα βαριά μακεδονίτικα του Λιβαδερού του χωριού μου, έφερα όμως μαζί μου την εκτίμηση και την αγάπη των δικών μου ανθρώπων που μαζί με τους υπόλοιπους " ξένους" εμιγκρέδες, της πόλης αυτής της Ελβετίας , την περασμένη Παρασκευή μου χάρισαν μία εξαιρετική και συγκινητική βραδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου